aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna podczas odchudzania

Aktywność fizyczna oraz ruch skutecznie wspomagają zdrowe odchudzanie. Nawet najlepsza dieta nie zda egzaminu jeśli nie będą jej towarzyszyć ćwiczenia fizyczne. Podnoszą one jej skuteczność i pomagają odpowiednio wymodelować sylwetkę.

Rodzaj i intensywność wykonywanych ćwiczeń należy dostosować do swojej kondycji i dotychczasowego trybu życia. Warto wziąć pod uwagę także swój stan zdrowia. Zbyt forsowne ćwiczenia wykonane bez odpowiedniej rozgrzewki i przygotowania mogą tylko zaszkodzić i doprowadzić m.i.n do zerwania ścięgien, uszkodzenia kręgów bądź stawów. Najważniejsze by były one przede wszystkim regularne (przynajmniej cztery razy tygodniowo), w przeciwnym wypadku dadzą jedynie efekt krótkotrwały.

Najlepiej jest ćwiczyć na świeżym powietrzu, ewentualnie w dobrze wentylowanym pomieszczeniu i mieć pod ręką dostęp do świeżej wody, najlepiej niegazowanej. Przed przystąpieniem do właściwej aktywności należy obowiązkowo wykonać rozgrzewkę, co chroni przez zakwasami. Optymalną porą na ćwiczenia jest poranek.