Co pić podczas diety?

Dbanie o odpowiedni poziom nawodnienia organizmu to podstawa zdrowia. Tym bardziej na diecie wypijanie dużej ilości płynów to gwarancja dobrego samopoczucia. Picie wody przyczynia się bowiem do spadku masy ciała i wspomaga metabolizm. Co pić, żeby schudnąć? Jaki związek ma picie wody a odchudzanie?

Chcesz schudnąć? Nie odwodniaj się!

Wielokrotnie przeprowadzone badania dowiodły, że w czasie niedoboru płynów w organizmie, nasz mózg wysyła takie same sygnały, jak w przypadku głodu. Z tego powodu, kiedy jesteśmy odwodnieni, często sięgamy po jedzenie czy przekąski, tymczasem wystarczyłaby szklanka wody. Jeśli odwodnienie kojarzy Ci się tylko z upałami i wycieńczeniem, to pewnie zainteresuje Cię, że większość z nas jest odwodniona i nawet o tym nie wie! Jak rozpoznać, kiedy mamy do czynienia z głodem, a kiedy odwodnieniem? Przede wszystkim, jeśli odczuwasz pragnienie to znaczy, że długo zapomniałaś sięgnąć po coś do picia. Dietetycy i lekarze są zgodni – powinniśmy pić tyle, aby nie doprowadzić do odczuwania pragnienia. Po drugie, jeśli czujesz delikatne pulsowanie w głowie, nim sięgniesz po tabletkę przeciwbólową, spróbuj wypić małymi łyczkami dwie szklanki wody. Bardzo często ból mija, ponieważ jest powodowany niedostateczną ilością płynów w organizmie.

Picie wody a odchudzanie – jak to działa?

Pamiętaj, że na diecie bardzo ważnym jest, aby wiedzieć co pić. Żeby schudnąć potrzebujesz prawdopodobnie około 2-3 litrów płynów w ciągu doby, a jeśli uprawiasz intensywnie sport, nawet więcej! Chłodna woda jest szczególnie polecana w trakcie diety, ponieważ organizm potrzebuje spalić dodatkowe kalorie, aby ją ogrzać. Woda wypłukuje toksyny z organizmu, przyspiesza metabolizm płynów i posiłków. Oczyszcza nerki i jelita. To bardzo istotne, jeśli Twoja dieta obfituje w produkty bogate w błonnik. Niedostateczna ilość płynów może powodować zatwardzenia i uczucie ciężkości. Picie wody na pusty żołądek, szczególnie rano, przyspieszy wypróżnienie. Dodatkowo picie wody a odchudzanie dlatego idą w parze, ponieważ spożywanie dużej ilości płynów w ciągu dnia wypełnia żołądek, przez co mniej odczuwamy uczucie głodu i zjadamy mniejsze porcje.

Co pić, żeby schudnąć?

Gdy przechodzisz na dietę, z pewnością interesuje Cię, co pić. Żeby schudnąć, nie musisz ograniczać się jedynie do czystej wody. Co prawda woda mineralna świetnie gasi pragnienie i nie można jej “przedawkować”, jak inne napoje z tej listy, ale one także zasługują na uwagę. Zatem, co oprócz wody powinnaś pić?
● herbata zielona – świetnie gasi pragnienie, szczególnie na zimno w upalny dzień. Zawiera polifenole, które pomagają oczyszczać organizm z toksyn i wiążą wolne rodniki. Nie należy wypijać jednak więcej, niż 2-3 filiżanki zielonej herbaty dziennie, ze względu na dużą zawartość teiny. Działa ona pobudzająco podobnie jak kofeina, dlatego nie warto spożywać jej wieczorem.

● herbatki ziołowe – są lekkie, mają różnorodne smaki i świetnie oddziałują na cały organizm. W czasie diety warto sięgać po pokrzywę i napar ze skrzypu. Obie te rośliny zawierają sporo krzemu i świetnie wpływają na włosy i paznokcie, dodatkowo pomagają oczyszczać nerki.

● herbata czerwona – nie wszyscy lubią jej smak, ale dowiedziono, że wspomaga spalanie tłuszczy, obniża poziom cholesterolu i reguluje wydzielanie żółci.

● sok pomidorowy – zawiera wiele potasu i likopenu o udowodnionym działaniu przeciwnowotworowym. Dodatkowo sok ten jest pyszny, ale niskokaloryczny, więc możesz sobie na niego pozwalać do woli.

● mleko sojowe – ma zdecydowanie mniej kalorii niż mleko krowie, zawiera wiele witamin i przeciwutleniaczy, świetnie komponuje się z owocami i warzywami jako podstawa smoothies.

● soki warzywne – fantastyczne źródło witamin i cennego błonnika, który wymiata z jelit złogi pokarmowe. Warzywa zawierają zdecydowanie mniej cukrów prostych, niż owoce, dlatego jeśli masz ochotę na “kolorowego drinka” do blendera wrzucaj raczej marchewki, niż pomarańcze.

Związek między piciem wody a odchudzaniem jest bardzo ścisły, dlatego upewnij się, że na swojej diecie dostarczasz do organizmu odpowiednią ilość płynów.