zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie

Przed przystąpieniem do diety odchudzającej należy zapoznać się bezwzględnie z zasadami zdrowego odchudzania się.

Często osoby, które odchudzają się dopada tzw. efekt jo-jo. Po bardzo szybkiej utracie wagi następuje powrót utraconych kilogramów, niekiedy nawet w większej ilości. Przemiana materii ulega zahamowaniu, a tkanka tłuszczowa zaczyna gromadzić jeszcze więcej energii. Jak zatem powinno wyglądać zdrowe odchudzanie się?

Najbardziej optymalne jest spożywanie 4-5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasów – co 3-4 godziny. Każdy posiłek musi być odpowiednio zbilansowany w białka, tłuszcze i złożone wœglowodany. Nie powinny być jednak one zbyt obfite. Lepiej jeść częściej mniejsze porcje. Pozwala to bowiem na zaspokojenie głodu, a nie magazynowanie nadwyżek energii w postaci tłuszczu.

Należy jeść powoli i kończyć posiłek z uczuciem lekkiego niedosytu. Sygnał sytości dociera do ośrodka w mózgu dopiero po upływie około 20 minut od rozpoczęcia posiłku. Diecie powinna towarzyszyć także aktywność fizyczna. Ćwiczyć trzeba minimum 3 razy w tygodniu po 1,5 godziny. Warto również zrezygnować z fast foodów i produktów o wysokim stopniu przetworzenia. Niewskazane są także napoje gazowane i słodycze.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *